Zbytečný Facebook ve vztahu k volbám? Nebo spíš zbytečné volby ve vztahu k voličům, kteří se vesměs tváří, že vhozením volebního lístku do urny jejich aktivita na poli politiky (rozuměj správy věcí veřejných, společných) právě skončila? Myslím, že bohužel platí to druhé!Zbytečný Facebook
Autor: Ivan Hoffman
Experti se shodují, že sociální sítě nerozhodnou volby. To ovšem není příliš překvapivé. Virtuální svět internetu může těžko soupeřit se světem skutečným, na který ve volbách reaguje většina občanů. Facebook je zatím stále jen zrcadlem toho, co se reálně děje, nikoli místem kde se realita utváří. Politické strany se na sociální sítě navěšují pro jistotu, co kdyby, neboť tak činí i konkurence a není radno zaváhat, pokud by se z facebookové mánie měl stát jakýsi komunikačně reklamní trend.
Na sociálních sítích se vesměs oslovení utvrzují v tom, co je oslovilo. Těch, které oslovila politika, navíc již za mlada, ovšem nikdy nebude velký dav. Normální je sdílet na Facebooku hezké zážitky, zajímavé fotografie, hudbu či filmy. Sdílet politickou propagandu normální není, pokud se tedy nejedná buďto o rebelii, anebo o recesi. Podaří-li se tedy politikům s jejich tématy vmísit do prostředí sociálních sítí, neznamená to, že mají vyhráno. Naopak jim hrozí, že půjde jen o další prostředí, ve kterém mohou nudit a obtěžovat.
Má-li přeci jen Facebook s politikou něco společného, pak to, že obé se přeceňuje. Sociální sítě nenahradí obyčejnou lidskou komunikaci, vždy budou pouze její náhražkou, a často i karikaturou. Politika ve smyslu vhazování hlasovacích lístků do volebních uren pak nikdy nenahradí osobní lidskou starost o společnost a svět, ve kterém žijeme. Takto vzato se politici a sociální sítě tak dlouho zbytečně hledali, až se zbytečně našli. Internetová facebooková komunikace politických stran s potenciálními voliči je nic proti ničemu: nic nepokazí ani ničemu nepomůže. Jelikož ale jde o propagaci, jež je skoro zadarmo, proč ji nezkusit?
Žádné komentáře:
Okomentovat