Říkam to pořád: z rozboru slova reklama jasně plyneNepoctivost se vyplácíTak co se divíme, máme se jí vyhýbat jako čert kříži, a pro slabé" by zjevně musela být zakázána, aby nebyli ohroženi...
- re = předpona vyjadřující opakování
- klama = klamání, činnost za účelem oklamání.
Autor: Ivan Hoffman
Česká obchodní inspekce se soustředila na předváděcí akce, při kterých nepoctiví prodejci klamou seniory a vnucují jim předražené zboží. O 40% přibylo kontrol, byly uděleny pokuty v řádech miliónů, nicméně podle kontrolorů jsou prodejci tak arogantní a bezohlední, že jejich promyšlenou manipulaci a agresivní nátlak může zastavit jenom zpřísnění zákona a trvalá osvěta seniorů, kteří jsou jejich obětí. Otázka zní, zda jsme či nejsme smířeni s tím, že se v této zemi vyplácí nepoctivost. Pokud ano není co řešit. Pokud ne, je potřeba začít tím, že pojmenujeme zlo.
Předváděcí akce jsou organizovány se záměrem klienty obelhat a oškubat. Nejedná se při nich o poskytování informací, nýbrž o rafinovanou manipulaci vedenou zlým úmyslem klienta poškodit. Je to stejné jako s lichvou, bez ohledu na to, zda bankovní či nebankovní: Na klienta se pohlíží jako na potenciální kořist. Celé týmy odborníků na marketing a reklamu, textaři, psychologové, výtvarníci, filmaři přemýšlejí, jak se lidem dostat do hlavy a skrze ni do peněženky. Pro jednotlivce je mimořádně těžké se těmto profesionálním lhářům ubránit.
Kritizované předváděcí akce jsou jen jednou z mnoho podob všeobecně tolerovaného reklamního byznysu. Reklamou, která se stala synonymem nepoctivosti, zlomyslnosti, nevkusu a nepravdivosti, je společnost zamořena podobně jako rakovinou. Jsme pobouřeni vydíráním seniorů, ale stejně tak jsou denně obětí reklamy děti či dospělí. Od České obchodní inspekce je hezké, že rekordní dvoumiliónovou pokutu udělila 1. České reklamní společnosti. Další tisíce reklamních společností ovšem mezitím beztrestně jedou ve společném globálním organizovaném zločinu.
Žádné komentáře:
Okomentovat