V rámci zpřehlednění svého BLOGu jsem se rozhodl vyčlenit sekci citací do samostatného BLOGu. S oblibou cituji jiné zdroje, které však nemusí být volně přístupné na webu, zejména pak plné texty mého oblíbeného týdeníku EURO. Aby tyto texty nečinily můj BLOG nepřehledným, budu je umísťovat sem, no a v příspěvcích na hlavní stránce (BLOG: Radek Králík Novotný) jen vkládat odkazy na tyto citace... Toť můj novoroční dárek čtenářstvu... (31.12.2009)

úterý 27. prosince 2011

Byly Vánoce štědré a bohaté?

My už doma zavedli, že méně je někdy více (méně balíčků, ale dobře vybraný obsah...
Pavlu například potěšilo kosmetické zrcadlo s LED osvětlením, drobnost, důležitá, milá, a zároveň i praktická...

Štědré a bohaté
Autor: Ivan Hoffman

Lamentování nad konzumním charakterem vánoc je věčné, oprávněné a marné. Svátky se staly všeobecně přijímanou záminkou k nákupnímu šílenství, o jehož smyslu většina lidí zapochybuje až dodatečně, když je třeba za zboží pořízené na dluh poslat první splátku.
Přípravy na štědrý večer bývají stresující, radost z dárků mívá krátké trvání, přemírou dobrot trpí žaludek. Původní myšlenka oslavit narození spasitele se stala hudební a výtvarnou kulisou vánočního byznysu. Nad duchovním ztišením dávno zvítězil vánoční kýč…
Protože ale letos na čtvrtou adventní neděli zemřel náš bývalý prezident, vánoční byznys se odehrál bez mediální podpory. Kvůli dokumentům, reportážím a přenosům z obřadů jsme se nedověděli, jak parkoviště před nákupními centry praskají ve švech. Mluvčí obchodních řetězců nám nesvěřili, jak jde letos na dračku kosmetika. Přišli jsme taky o to, jak obyčejní lidé svěřují světu, kolik tisíc plánují utratit a jak nechávají nákupy na poslední chvíli. Třídenní státní smutek způsobil, že se z vánoc nečekaně stala privátní záležitost. Dokonce ani nevíme, co vařily celebrity a co si politici přáli pod stromeček.
Kvůli minimálnímu mediálnímu pokrytí můžeme letos hovořit o vánočním tajemství. A to nejen ve smyslu metafyzickém, nýbrž i v tom spotřebitelském. Byly nakonec letošní české vánoce štědré a bohaté? Anebo už se šetřilo s ohledem na ohlašovanou krizi, drahotu a propouštění? Bez statistiky obchodníků můžeme leda hádat. Do starých kolejí se vrátíme až díky podrobnému zpravodajství o povánočních slevách. Média si nenechají ujít, jak bereme hypermarkety útokem, aby obchodníci nepřišli zkrátka a zboží nezůstalo ladem, čili skladem.

Žádné komentáře:

Okomentovat